שירותי ענן הם הפתרון האולטימטיבי לארגונים ועסקים המעוניינים לגבות את המידע היקר להם מכל במקום בטוח וגמיש. שירותי הענן נמצאים מחוץ לארגון, כלומר במקום שהשרתים יישבו במשרדי החברה, הם נמצאים במקום אחר המאפשר גישה מהירה לעובדים ולקוחות בעלי הרשאות. שירותי ענן לעסקים מציעים מגוון רב של יתרונות עבור ארגונים ובניהם גיבוי ושחזור נתונים, אפשרות לעבוד מכל מקום על ידי חיבור למערכת, חיסכון כספי ומידע המונגש ביתר קלות. אלה כמובן רק חלק מיתרונותיו הרבים של מחשוב ענן, כך שלא פלא שהם הדבר החם בעולם ה – IT.

אם כך נראה כי מחשוב ענן מאפשר לעסקים ליהנות מיתרונות רבים, אך משום שהגישה אל שירותי הענן יכולה להיות מהירה וקלה, עניין האבטחה בשירותי ענן הוא החשוב ביותר. למעשה, תפקיד האבטחה למנוע כניסת משתמשים שאינם מורשים למידע החשוב, ונציין כי מדובר במידע רגיש במיוחד הדורש אבטחה ברמה הגבוהה ביותר.

הדרך לשמור על המידע בענן

בניית תקשורת עם הצפנה – כחלק ממערך האבטחה, יש צורך לבנות תקשורת  המכילה הצפנה גבוהה בין המוקדים השונים בארגון. תפקיד ההצפנה “להסתיר” את המידע וכך לא לאפשר לזרים להבין את תוכן המידע הקיים.

קוד וסיסמא – SSL היא השיטה הטובה ביותר לאבטחת המידע, המאפשרת לכל משתמש לקבל שם וסיסמא בעת הכניסה למערכת וכך לשמור על המידע. לאחר הקשת הסיסמא מופעלת התוכנה המקשרת בין אתר החברה למידע הקיים בענן.

הגבלת גישה – דרך נוספת לאבטח את המידע היא על ידי  הגבלת הגישה לכתובת שאינן מוכרות או למחשבים שאינן מזוהים עם הארגון על ידי חסימת כתובת IP שאינן מוכרות. לכל מחשב יש כתובת IP, ולכן ניתן להגדיר כתובות מסוימות של המחשבים הקיימים בארגון וכך למנוע גישה מכתובות שאינן מוגדרות במערכת.

לסיכום, אבטחה בשירותי מחשוב ענן היא חלק חשוב ואף קריטי, ולכן הדרכים שהצגנו הן קריטיות ויכולות למנוע פרצות וכניסה של גורמים שאינם מורשים. כאשר מבצעים את המעבר לשירותי ענן, חשוב מאוד לייחס חשיבות לנושא האבטחה וכמובן להיות תמיד עם אצבע על הדופק וייעל את מערך האבטחה מפעם לפעם בארגון.