חשיבות גיבוי המידע בעסקים

חשיבות גיבוי המידע בעסקים

כל עסק מחזיק במידע רב בעל חשיבות רבה שערכו לא יסולא בפז. המידע יכול להיות רשימות של לקוחות, ספקים, דוחות חשובים, מאזנים כספיים של העסק, מסמכים חיוניים והרשימה עוד ארוכה. ברור לכולם שאובדן המידע יכול לפגוע בעסק בצורה משמעותי ויפגע בהמשכיות של העסק מבחינה ניהולית, תדמיתית וכמובן יפגע ברווחים הכספיים. אובדן המידע יכול להיות בשל מקרים שונים כגון תקלות מחשב, וירוסים, תוכנות זדוניות שהעלימו את הנתונים, השתלטות של גורמים עוינים על המחשבים ועוד מקרים  מגוונים אחרים. מסיבה זו, גיבוי המידע בעסקים הוא בהחלט קריטי ופעולה שיש לבצע לעיתים קרובות.

גיבוי מידע בעסקים בעבר וכיום

בעבר היו מגבים את המידע העסקי על ידי תוכנות שונות שאפשרו זאת, כגון כוננים קשיחים, דיסקים, התקני Disk on Key ועוד מגוון שיטות מסורתיות אחרות. אולם, כיום בעידן המודרני הדרך הטובה ביותר לבצע גיבוי היא בעזרת שירותי גיבוי בענן הנחשבים כיום לתחום הלוהט בעולם ה – IT. גיבוי בענן מכיל מגוון רב של יתרונות, הרבה מעבר לגיבוי המאובטח והמקצועי שהוא מציע, ולכן לא פלא שכיום ארגונים גדולים ועסקים מסוגים שונים עובדים לשירותי מחשוב בענן.

מהם שירותי גיבוי בענן?

גיבוי בענן ניתן במסגרת שירותי מחשוב בענן המציעים מגוון רב של יתרונות עבור עסקים וארגונים. בעבר התשתיות והשרתים היו נמצאים אצל הלקוח במשרדים, אולם המעבר לשירותי מחשוב בענן נעשה על ידי חוות שרתים הנמצאת רחוק ללא כל צורך בציוד כבד התופס מקום במשרדי החברה. כחלק משירותי מחשוב בענן מוצע ללקוחות שירותי גיבוי בענן, כאשר הגיבוי מבוצע על גבי שרת חיצוני, שהחיבור אליו מתבצע על ידי חיבור לתשתית האינטרנט. אם כך, חברות מוציאות את הציוד הכבד ומפנות מקום לשרתים וירטואליים הפועלים מרחוק.

קצת על היתרונות של גיבוי בענן

גיבוי בענן הוא פשוט בטוח יותר עבור המידע של העסק כיוון שהכל נעשה מרחוק ללא כל שרתים פיזיים. רק נזכיר ששרתים פיזיים יקרים במיוחד, זקוקים לתחזוקה בשל בלאי טבעי והם נוטים להיות בעלי אורך חיים קצר. בעבר היו מקרים רבים שבשל תקלה טכנית שלא אותרה בזמן השרתים לא גיבו את המידע, כך שנוצר מצב של אובדן מידע חשוב. על ידי גיבוי בענן תוכלו להיות רגועים ולדעת שהמידע היקר נשמר תמיד בשרתי וירטואליים ומאפשרי נגישות נוחה ומהירה.