מחשוב ענן - התייעלות כספית

מחשוב ענן – התייעלות כספית

כיום כל עסק או ארגון מעוניין להימצא בחזית הטכנולוגיה ובד בבד להתייעל מבחינה כספית, וזאת לטובת עבודה יעילה יותר וכמובן כדי לשמור על רווחיות החברה.
מחשוב ענן לעסקים הוא לגמרי הכתובת, זה שיאפשר לכל עסק לייעל את העבודה בשגרת היום יום וכמובן לחסוך בעלויות חודשיות ושנתיות.

מהו מחשוב ענן ומהם יתרונותיו?

שירותי מחשוב ענן – Cloud computing, ניתנים כשירות מחברות  ITעבור ארגונים ועסקים באמצעות שרתים שאינם פיזיים, כלומר באמצעות מחשב מרוחק, אשר תפקידו לחבר את המידע של הארגון דרך רשת האינטרנט.
דרך רשת זו ניתן לגבות את המידע הרב הקיים בארגון, כמו גם להתחבר מרחוק על ידי הקשת שם וסיסמא ולעבוד מכל מקום רצוי.
החיבור יכול להיות דרך רשת האינטרנט או על ידי קו ייחודי המוקצה לטובת הארגון.

בענן מאוחסנים נתונים רבים של הארגון שיכולים להיות תוכנות המכילות מידע מגוון כגון CRM ונתונים ולוגיקה הקשורים לארגון, אשר יושבים על מערכות המחשוב בשרתים ומופעלים מיחידות קצה מרוחקות.
האלטרנטיבה הישנה הייתה להציב שרתים פיזיים בארגון ולנהל את התשתיות והשרתים בצורה פיזית, כאשר למערכות אלה נדרש מקום אחסון, ובמקרה של תקלות חשמל או אסונות אחרים השרתים אינם עובדים וכתוצאה מכך היה נגרם נזק לארגון.
במקום להחזיק את השרתים ולנהל אותם בצורה פיזית, ניתן פשוט לפנות לחברות המציעות  שירותי מחשוב לעסקים, כך שכוח מחשוב והגישה למערכות השונות תהיה מרחוק דרך האינטרנט.

חיסכון כספי עצום לחברות וארגונים

שירותי מחשוב ענן מאפשרים לעסקים ולארגונים להתייעל מבחינה כספית, משום שכך ניתן להימנע מהוצאות גדולות על רכישת ציוד ותוכנות, כמו גם הצורך לנהל אותן ולשלם כספים רבים על תחזוקת המערכות וכמובן פתרון תקלות שונות בשרתים.
מעבר לשירותי מחשוב בענן, מאפשר לכל עובד בחברה שליטה מלאה וויסות של עוצמת המחשוב הנדרשת בעת עבודתו, כך שבעת עומס ניתן יהיה לשכור כוח מחשוב גבוה יותר ובעת רגיעה ניתן יהיה להקטין את השירות וכך לחסוך כספים רבים. כמו כן, מחשוב ענן מציע מגוון רב של פיצ’רים ואפשרויות המתפתחות מפעם לפעם, כך שניתן לחסוך גם בפיתוח וניהול יישומים שונים הדרושים בארגונים.